SM 2011

Bättre sent än aldrig som man brukar säga.

De svenska mästerskapen i internationell livräddning gick av stapeln den 21/5, som vanligt i Jönköping. Samtidigt genomfördes även Försvarsmaktsmästerskap och den internationella tävlingen Brita Memorial. Eftersom detta kan verka lite rörigt ska jag försöka att reda ut det hela innan vi går vidare till resultaten:

SM får alla svenskar som är badvaktsutbildade och medlemmar i SLS delta i.
För att vara med på Försvarsmaktsmästerskap måste man ha ett kontrakt med Försvarsmakten, t.ex. vara officer, anställd soldat eller hemvärnssoldat.
I den intenationella tävlingen Brita Memorial få alla delta. Här blir det alltså hårdast konkurrens.

I år körde jag följande individuella grenar:
200 hindersim: 2,34,65. 3a på SM, 3a på FMM, 5a på BM.
100 tow: 1,08,11. Nytt personligt rekord! 1a på SM, 1a på FMM, 4a på BM.
200 superlifesaver: 2,52,22. 1a på SM, 1a på FMM, 4a på BM.
100 carry (1,06,9 pers) diskad.

Dessutom körde vi lagkapper, jag tävlar med Försvarsmakten. Dessa fanns endast med på BM.
4x50 hindersim: 2,05,49. 1a.
4x25 bogsering 1,44,99. SVENSK REKORD! 2a.
4x50 medley: 1,57,99. 2a.

Och så körde jag Line Throw tillsammans med Kajsa. Jag kastade och Kajsa var i vattnet. Vet inte vilket plats vi kom på eller vilken tid vi fick, men det gick sådär. Missade första kastet.

Mer utförliga beskrivningar av varje sträcka kommer snart att dyka upp på bloggen.

Självklart är jag mest nöjd med 100 tow där det blev både guld och personligt rekord samt med det svenska rekordet i laget. :)



Har tyvärr inga bilder från SM, dåligt av mig jag vet.
Lägger in en bild på min nya kärlek istället. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0