EM och InterClub 2011

Något försenat kommer så resultaten och lite bilder från dagarna i Alicante, Spanien.

EM

16/9:
200 superlifesavior - 2,48,77. Årsbästa och avancerade från 25e till 19e plats, men missade tyvärr B-finalen.
Line Throw med "Stina". Hon kastade och jag var i vattnet. Missade B-finalen med ca 3 tiondelar. Surt.

17/9:
100 tow - strul med dockan som vände sig vilket automatiskt leder till en diskning
100 carry with fins -gjorde inte ett bra lopp, simmade på 1,11 eller nåt sånt.


Jag närmast i bild. Har simmat 50 meter med fenor och torped och ska just koppla dockan.

18/9:
Första dagen på stranden!
Surf Race (simning) i direktfinal. Kom på 27e plats av 44 tror jag. Gjorde en ganska dålig start så kom efter i början men lyckades simma förbi flera under loppets gång.
Board Race - tycker att jag gjorde ganska bra ifrån mig, men jag är ju fortfarande lite nybörjare på det så är inte så besviken över att jag inte gick vidare till final på det.
Board Rescue med"Stina". 5a i heatet vilket ledde till en B-final där vi slutade på 4e plats.
Nöjd med dagen!


Min start på Board Race

19/9:
Tävlingsfri dag i EM för mig. "Stina" och Elis körde BeachFlags. Stina fick en fin 5e plats!!
Anslöt mig till lagkamraterna från Försvarsmakten för att delta i InterClub. SERC (typ rollspel med en olycka) stod på schemat idag. Det gick ganska bra för oss ändå.

IC:

20/9:
200 superlifesavior - 2,47,24 Nytt personligt rekord! Kom på 20e plats av 72 simmare, nöjd med mitt lopp men återigen precis utanför en B-final
4x25 bogsering 1,43,71 Svenskt rekord! Gick vidare till B-final där vi simmade på 1,40,91 men tyvärr blev diskade. Tråkigt, men vi vet ju att vi kan slå vårt rekord. Igen. :)
Line Throw med Kajsa. Jag kastade och Kajsa var i vattnet. Lyckades inte med första kastet så fick kasta om. Tiden blev 33.77. Kom på 17e plats och 16 går vidare. Surt!

21/9:
1oo tow - 1,08,52. En helt okej tid, men ville simma snabbare. Ändå skön revasch efter floppen på EM. Avancerade från 38e till 31a plats (av 83 deltagare).
4*50 livr.medley - 1,55,41. Gick vidare till B-final. I B-finalen simmade vi på 1,52,59 vilket var precis över det svenska rekordet. Är mycket nöjd med min sträcka!

22/9:
Tillbaka på stranden!
Surf Race. Simmade in på en fin 5e plats i mitt heat vilket innebar att jag fick simma final på eftermiddagen. :) Gjorde faktiskt en riktigt bra start vilket inte är det vanligaste för mig så detta loppet är jag riktigt nöjd med. I finalen gick det inte lika bra. Fick en sämra start och var seg i kroppen efter många tävlingsdagar. Kom på 25e plats (av 30) i finalen.
Board Race - vet inte exakt vilken plats jag kom på, men gick inte vidare. När jag såg att jag inte skulle gå vidare tog jag det lite lugnare mot slutet för att spara energi till Board Rescue.
Board Rescue med Josefin. Kom 28a totalt, men vet inte vad vi kom i vårt heat. Vi gick inte vidare i alla fall. Josse gjorde en riktigt bra simning ut och min paddling var helt okej. Sen tappade vi alldelles för mycket på upptag och tillbakapaddlingen.

Över lag är jag i alla fall nöjd med tävlingarna!


Nöjd! :)

För den som vill veta mer: Kika här! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0