Aktiv vilodag.

Igår blev en väldans aktiv vilodag: jobbade i trädgården heeela dagen. Men resultat fick jag ju i alla fall! Och det känns minsann i kroppen. Var lite sur på mitt träningsställe för att de har stängt imorgon, men just nu känns det som att en lättare dag inte kommer vara till någon skada direkt. Ska köra rehab när hemma, brukar vara dålig på rehab, det är ju så sjuukt tråkigt. Men om jag ska kunna börja styrketräna ordentligt igen så måste handleden bli starkare och knäet pallar gym och fenism bättre med lite stabilitetsträning.

Idag blev det livräddning på morgonkvisten. Körde en bra huvudserie tycker jag, och en del tekniska moment under tempo. Blev trött i kroppen, vilodagen igår blev ju som sagt inte mycket till vilodag. Idag håller jag mig därför inne och röjer upp röran på skrivbordet istället för att rensa, släpa, gräva ute i fina vädret. Skickar ut sambon med gräsklipparen istället. Det förtjänar han efter en hel helg med bara golf på Öland med grabbarna. De är så roliga, de har till och med en varndringspokal. I år vann Martin, andra gången för honom. :)

Idag fyller mamma år (och kungen, men han är inte lika viktig, fast det var kul att gå parad på hans 60-årsdag för 6 år sedan. Vi var jäkligt snärtiga och han stod på en pall och gjorde honör till oss, kul!). Blir grillat och familjemys ikväll. Hon ska få väldans fina presenter faktiskt. Blir hon inte glad tar jag med den hem igen!

Har planerat träningsveckan: Livräddning, Rehab, Styrka+Core (?), Simning, Livräddning, Livräddning, Simning (?) och mental träning. Gött att jag inte har alltför mycket i skolan nu. Men lite plugg får det ju bli också. Mindre än 3 veckor till SM! Ska bli sjukt kul. :)


Kommentarer
Postat av: sandra

Nej det har jag faktiskt inte, har precis börjat springa själv. Men jag kanske ska kolla upp det efter den här kursen då. tack för tipset!

2012-05-01 @ 06:54:46
URL: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0