Distanslöpning

Dagens träning blev inte simning (fick möjlighet att simma på fredag och jag har helt enkelt mycket att göra och det går snabbare att löpträna än att åka in till stan och simma så får bli poolen på fredag istället för idag) utan löpning. Körde ett distanspass, en runda som jag sprang för några veckor sedan, på 12 km. I början blåste det rätt mycket, inte så najs. Men sen mojnade vinden lite (alternativ sprang jag på mer vindstilla plats med lite mer träd etc) och solen värmde gott. Hade som mål att springa under 1 timme och 6 minuter (förra gången sprang jag på 1.09,nåt) vilket jag nästan klarade. Spang på 1.06,15. Men med tanke på att jag var tvungen att stanna vid en järnvägsbom och invänta ett passerande tåg (vilket uppskattningsvis tog typ 20-25 sekunder) så är jag nöjd.

Har även kört mental träning - lyssnat på CD, Spår nr 3 "Vill-vågar-kan". Känns bra.

Mindre bra är att vårt träningsläger i början av maj blivit inställt pga för få anmälda. SJUKT (!) tråkigt. Får väl köra en egen träningshelg hemma. Men det blir inte riktigt samma grej. Såg framför allt fram emot att drilla in bra växlingar till våra lagkapper - svenskt rekord på SM ja tack! Men som sagt, får träna på bra hemma den helgen istället. Funderar på att dra iväg på en tävling i Frankrike (i april eller i maj) nu när jag fått en till helg hemma.

Nej, åter till plugget. En liten stund till i alla fall.

                  image description


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag förstår dig! Det är sjukt beroende framkallande!

2012-04-04 @ 21:09:30
URL: http://dollyjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0