Första jobbet

Lyckades knipa åt mig ett 1års-vikariat om tyskalärare på 50% på en lagom stor skola lagom långt hemifrån. Känns inte helt fel det. Imorgon ska jag ha mina första lektioner så idag har jag (på min lediga dag) suttit och planerat lite lektioner och så. Behöver röja upp lite här hemma med, lättare att vara produktiv när man har ordning och reda.
 
Egentligen är det inte så svårt att planera lektioner. Fast saker och ting blir inte alltid som man tänkt, man ,åste alltid vara beredd på förändringar. Flexibilitet är en viktig egenskap hos lärare. I alla fall, det som är knepigt just nu är - vad ska i börja med? Jag har ingen lust att dag ett bara slå upp första kapitlet i boken och köra igång. Visserligen verkar boken som vi kommer att arbeta med bra, men första dagen? Nja. Lite annat att starta upp med vill jag nog ha. Så det har jag pysslat med idag. Känner ju inte ens eleverna så denna vecka blir lite "lära känna varandra- fräscha upp språket- informations-vecka".
 
Har varit ute lite i fina vädret och paddlat bräda också. Sjukt varmt i sjön. Funderar på om man ska ta sig ett kvällsdopp också. :) Men först ska här röjas!
 
Imorgon blir det jobb på skolan på förmiddagen (jobbar ju bara halvtid). Sedan skall jag spendera eftermiddagen på Kantarellenbadet där jag jobbat i sommar. Får bli ett simpass efter jobbet. Gäller att passa på att simma ute (och i långbana!) medans man kan. Hoppas det blir fint väder i morgon med. :)
 
Nu blir det till att planera ihop jobb, träning och övriga livet. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0