forts. Resultat havs-SM 2012.

Eftermiddagspasset inleddes med Beach Flags. Snabbaste tjej var, inte helt oväntat Kristina Lindal (som ju nyligen knep ett silver på DLRG Cup). Silvret gick till Martina Olofsson och bronset till Frida Rydstedt. Inga tjejer från Försvaret deltog. På killsidan hade vi dock Johannes som deltagare. Johannes tävlade utan SM-behörighet och placerade sig på 8e plats i den öppna klassen. SM vanns av Jörgen Johansson före Elis Weslien och Jesper Sjödell.
 
Första grenen i vattnet på eftermiddagen var Surf Racedvs simning. SM-guld delades ytterligare en gång ut till Pernilla Isaksson, silvret tog Cattis och bronset knep jag. Målet var medalj så jag är nöjd. Men visst, förra året blev det silver så överlycklig var jag ju inte. Nästa år ska jag ta dig igen Cattis! ;) Försvarsmaktens 3e tjej Josse kom på en 5e plats i SM. Herrklassen vanns av Fredrik Isaksson, 2a blev Patrik Svensson och 3a kom Anton Persson. Ingen deltagera från FM.
 
Därefter var det dags för Oceanman/Oceanwoman som innebär att man både paddlar bräda och ski samt simmare och springer i mål. Ordningen lottas vid varje tävling och den här gången blev det i den ordningen jag skrev här. Löpningen avslutar dock varje race. Jag har inte tränat särskillt mycket Ski (kajak) så mitt mål var i princip att ta mig runt. Efter den inledande bräd-sträckan låg jag på 3e plats i SM-klassen. På Ski blev jag förbi-paddlad av Martina Olofsson men jag lyckades simma ifatt och förbi henne på simsträckan. Ett tredje brons till mig alltså! :) "Som vanligt" vann Pernilla Isaksson (mycket rutinerad) och 2a blev Sarah Elbert. På herrsidan togs medaljerna av Fredrik Isaksson, Elis Weslien och Oskar Ahlgren.
 
Sist ut på programmet var Oceanman/Oceanwoman Relaydvs samma sak som ovan fast med 4 personer i var lag. FM deltog i damklassen med mig, Steffi, Cattis och Josse och vi kom 2a.
 
Tyvärr blev det ingen Rescue Tube Rescue (ytterligare en lagkapp) eftersom det bara var vårt damlag från FM som anmält sig, haha.
  
Sammanfattat är jag jäkligt nöjd med mina 3 brons samt pallplatserna i lag! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0