Måndag igen.

Upp tidigt idag, 05.00 ringde klockan. Men vi kom faktiskt i säng hyfsat igår så var inte så farligt att gå upp. Dags att komma in i bra rutiner på riktigt nu, dvs inte slarva bort hela kvällen på skit och komma i säng alldeles för sent, blir så jobbigt att gå upp då. Behöver ju gå upp 05.30 i alla fall. Morgonrutinen kommer bli som följer: Upp - Tvätta och klä sig (alt. bara på med träningskläder om jag har tid för PW) - Ut med hunden (ev. dusch efter det då om det blir PW) - Frukost (havregrynsgröt med psyliumfrön, kanel och lättmjölk, ägg med kaviar, vatten/pro viva, omega3-kapsel, ev. te) - Lämna hunden på dagis - Åka till jobbet.

Idag var det alltså jobb igen, håller lektioner måndag, onsdag och fredag. Jobbar med områden som sommarlovet, vänskap och vardag. Ska sätta mig lite extra med det där imorgon och se om jag kan få ihop någon bra ped.plan. (pedagogisk planering som det så fint heter) med lite kul övningar utöver det boken har att erbjuda.

Efter jobb och hämtning av hund på dagis lastade jag brädan på taket och körde ner till sjön. Helt underbart soligt väder, varmt i vattnet och faktiskt ganska bra vågor (trots att det är en sjö) så tycker jag fick till ett helt okej brädpass, kort men bra. Tävling på lördag ju! :) (Danska Mästerskapen.) Blev en PW med hunden på 50 min efter det också.

Skönt att det fortfarande är ljust om kvällarna. Man orkar ju så mycket mer då. Ska fixa lite här hemma, röja på skrivbordet och så, så att jag kan lägga morgondagens förmiddag på planering och sånt. Har många idéer för tillfället, bäst att ge utlopp för dem direkt ju. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0