Träningsläger och havs-SM 2012.

I tisdags bar det så åter av mot Tylösand för träningsläger och havs-SM i livräddning. Onsdag - Fredag kördes dubbla pass i havet. Försvarsmaktsgänget körde utöver det morgonpass i poolen onsdag och torsdag. Så när det väl var dags för SM på lördagen hade jag kört 8 pass på 3 dagar och var lite smått mör i kroppen. Som tur är anlände coach och naprapat Lisa på fredagen och fick trycka lite på min rygg.
 
Resultaten från SM:
Grenarna genmfördes i en öppen klass med deltagare från Sverige, Danmark och Tyskland samt i en SM-klass med svenska deltagare med badvaktutbildning, numera kallat pool-livräddarutbildning. Jag deltog i understrukna grenar.
 
Dagen startade med 90 meter Beach Sprint. Försvarsmakten fick redan då ett silver efter Josefin Palms fina löpning. Mot vinnaren Kristina "Stina" Lindal fanns dock inte mycket att göra. Den tjejen är snabb! Men som sagt, ett fint silver blev det i alla fall till Josse. Brons i SM-klassen blev det till Martina Olofsson från Danmark, Försvarsmakten hade inga deltagare i herr-klassen som vanns av Jörgen Johansson strax före Elis Weslien. 3a i SM-klassen kom Jesper Sjödell.
 
Därefter var det dags för Board Race (paddling av livräddningsbräda). Bland tjejerna vann Pernilla Isaksson, före Sarah Elbert och SM-bronset fick jag. Det var kul! :) Jag har dock fortfarande mycket att utveckla, speciellt starten kan bli bättre känner jag. Från försvaret deltog även Josse och Catrin Carlzon som kom 7a respektive 8a i SM-klassen. Snabbaste kille var Elis. Efter honom kom Oskar Ahlgren och Pontus Carlsson. Från försvaret deltog Johannes Borgstedt i sin havstävlings-debut, dock utan SM-behörighet.
 
Efter Board Race kördes Ski Race. Försvarsmakten hade ingen deltagare vare sig i dam- eller herrklassen. Damklassen vanns åter av Pernilla Isaksson, silver fick Martina Olofsson (som tränar inför masters-VM) och Sarah Elbert kom 3a. Oskar Ahlgren vann herrklassen före Elis Weslien och Pontus Carlsson.
 
Förmiddagspasset avslutades med första lagkappen (staffetten) Board Rescue. Josse och jag kom på 3e plats i den lagkappen (lagkapperna kördes enbart i öppen klass).
   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0