A good start helps you achieve a good day

Jag tror minsan på det där med att den bra start på dagen är bra för resten av dagen så att säga. En bra frukost är en stor del i det hela. Jag är verkligen frukostmänniska. Desutom promenerar jag ju ofta med hunden innan frukost och då smakar det extra bra. På vardagarna blir det ofta havregrynsgröt, är lite periodare med tillbehöver dock. Just nu blir det mest kanelgröt, tänkte bjuda på ett "recept" :)

Kanelgröt i mikro ala Mia:
Lägg 1dl havregryn i en djup tallrik.
Häll i ½ dl vatten.
Tillsätt 1 tsk kanel och 1 tsk krossade linfrön. Blanda.
Häll i ytterligare 1,5 dl vatten och ½ krm salt. Blanda igen.
Tillaga i mikro på full effekt med lock, ca 2-2,5 min.
Sen får du eventuellt röra runt lite till.
Häll på 1 dl mjölk (jag har lätttmjölk).

Till det brukar jag äta 1 kokt ägg med kaviar, vitamin- och omega3-kosttillskott och en kopp te (gärna grönt).
Sen är man redo för dagen! :)

Tar gärna emot fler frukost-tips!


Kommentarer
Postat av: Steffi

jag gör min gröt precis likasan, men slänger i russin, för en fruktigare smak.. och några slice banan =)

2012-02-22 @ 10:26:57
URL: http://feffelino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0