Balans !?

Ibland är det svårt att balansera vad man vill och vad man orkar. Tänkte köra två pass idag, men efter gårdagens dubbelpass och förgårdagens styrkepass var min kropp inte sugen på det. Desutom kom jag i säng lite för sen så jag tog och sov lite extra istället. Träningsvärken börjar släppa i vaderna nu i alla fall. Lite seg i rygg och axlar, för ovanlighetens skulll. Ska köra familje-gymma idag :) men får nog fokusera på ben, biceps och triceps. Börjar komma in i bra träning nu i alla fall. Någon vecka till sen kan jag köra en riktigt tung vecka, följd av lätt, medel osv. Igår blev det simning + corepass med boll. Jobbigt!



Simning onsdag 22 februari 2012:
Insim: 4x200 (valfritt, frisim teknikövningar, medley (25 teknikövning + 25 sammansatt), frisim sammansatt) v. ca 15s.
12x25 längddyk (fjärilskick under vattnet) med gummifenor max starttid 35s.
12x50 frisim (12,5 löst + 12,5 accelerande + 12,5 max + 12,5 löst) st. 50
Huvudserie: 4 varv av följande:
     200 frisim med paddlar och dolme löst st. 3,15
     2 x 50 frisim max st. 1,00
     100 frisim med paddlar och dolme löst st. 1,45
     4 x 25 frisim max st. 30 - 30 sek extra vila mellan varven
100 genomsim
300 frisimsben med gummifenor (50 fart 2 + 50 fart 3)
Avsim: 100 meter
= 4200 meter vilket tog 1 timme och 25 minuter

Sen var det upp och byta om, stoppa i sig 3 fikon och efter 20 min paus var det dags för core med boll-pass. Efter båda passen: BCAA + banan.



idag blir det som sagt styrka, imorgon livräddning och på lördag får vi se, kanske löpning + knärehab. Söndag är tänkt som vilodag. Kanske slänge in lite mental träning och stretchpass då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0