Tankar om träningskläder

Jag gillar att köpa träningskläder.
Jag gillar att träna i snygga, sköna, funktionella kläder.
Jag ser stora fördelar med bra träningskläder.
Men så tänker tydligen inte alla.

I förrrgår var jag på gymmet och körde knärehab och styrka för rygg och axlar. Hade på mig snygga, sköna tights: lagom varma, skönt material, stor rörelsefrihet i svart och lite rosa + funktionella underkläder (trosor, sport-BH, strumpor) en t-shirt i funktionsmaterial och bra skor. Nöjd. Snyggt och funktionellt.

När jag tränat nästan halva passet kommer det in två personer på gymmet som uppenbarligen hade en helt annan syn på det där med träningskläder. Det var en tjej och en kille i... jag skulle säga gymnasieåldern. Tjejen hade på sig någon form av tighta byxor (typ stretch-jeans) och en vit tajt topp och vinterskor (såg det ur som i alla fall). Plus smycken. Killen hade vita sneakers, jeans och en kortärmad skjorta. Hur tänker man då?!? Det såg ut som att de var där på rasten mellan två lektioner utan att bya om... Jag säger bara!

Nu ska jag återgå till min uppsats. Träningsplaneringen har redan skitit sig för den här veckan. Den får helt enkelt komma i andra hand tills uppsatsen är klar. Den är prio ett just nu!!


Kommentarer
Postat av: Steffi

HÅLLER MED!!

Vissa tycks antingen tro att gym är en fashion runway och fixar hår, smink, och kläder som kunde vart snyggga varsom helst annars men inte på gymmet... men är det inte bättre att de tränar än låter bli för att de har fel kläder, vet ju själv hur jag är och i nödsituationer har jag tränat i alla möjliga roliga kombinationer bara för att få träningen gjord, (dock har jag alltid tagit av smycken)

2012-02-03 @ 13:22:26
URL: http://feffelino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0