Träningsplanering v. 5

Förra veckan gick inte riktigt som planerat, det gör sällan det nu när skolan tar sån tid och energi. Men det är bara ett par veckor kvar på det mest intensiva nu. Det blev 4 träningspass + 1 mentalt + 2 morgon-PW. Inget för knät, mycket dåligt gjort av mig. Skärpning.


Denna vecka har jag tänkt träna enligt följande:

Måndag: Knärehab + valfri aktivitet i gymmet.

Tisdag: Simning / livräddning. Distans tror jag.

Onsdag: Simning / livräddning. Teknik/fart tror jag.

Torsdag: Coressfit/core.

Fredag: Simning / livräddning alt. vila beroende på dagsform och studier.

Lördag: Lätt löpning + helkroppsstretch.

Söndag: VILA

Promenerar ju med vovven med så får en hel del vardagsmotion.
Och så SKA jag göra mina knäövningar VARJE dag!!!


Har redan varit inne och kört dagens pass: 30 min knä-rehab + styrka för rygg och axlar. Körde bl.a. 3x3 @ 50kg i breda latsdrag och lyckades köra ett set (6reps) med 2x10kg-hantlar på axelpressen (PB). Sjukt jobbigt att få upp hantlarna till rätt läga dock. Skulle behöva en gymkompis. Det blev även enarms hantelrodd på härliga 16kg (PB) och 3 set för baksida axel med rep i kabelmaskinen, men tycker fortfarande att den är rätt knepig.

Nepp, nu ska jag återgå till kaffe och plugg innan det blir middag och sen mer plugg. Kanske lite tvätt och fix i köket med. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0