Resultat DLRG Cup 2012

Helgen blev alldeles för fullspäckad för att ha en chans att uppdatera resultaten på plats, sorry för att ni fått vänta. Fredagens tävlingsdag innear 14 timmar på stranden (i princip utan paus) och på lördagen var vi där 12 timmar (och sen fick vi skynda till avslutningsmiddagen.
 
fredagen startade jag med Run Swim Run. Banan var som vabligt lagd som ett M, man sprang alltså ut i havet, rundade boj, sprang upp på stranden och rundade flagga, ut i havet igen och runda boj och upp på strand och springa i mål. En bana som passar mig. I försöken (direktsemi) var jag 5a vid ½ och 4a upp av 31 tjejer och vidare till final (10 från varje heat gick vidare). Nöjd med det loppet, rätt bra start, plockade placering andra ½ och vidare. I finalen gick det inte lika bra. Sämre start, 22a vid ½ och 19e upp av 30 tjejer. Hade som mål topp 10 och minst topp 15, så det är jag inte så nöjd med. Note to self - min våtdräkt är för lång för detta, samlar vatten vid fötterna och blir tung att springa i.
 
På fredagen körde jag även Board Rescue med Stina. Jag simmade ut till en boj, gjorde signal till Stina som paddlade ut och hämtade mig, sen paddlade båda in. Utan trning ihop hade vi inte alltför stora krav på oss själva. Vi var 5a upp och 3 gick vidare till semifinal.
 
På freagen körde även grabbarna Elis och Adriel Ski Race. Elis hamnade i en dum situation där en annan paddlare typ låste fast honom och de båda tappade placeringar, tyvärr ingen final för honom. Adriel som är för Austrailen klarade vågorna bra och kom först upp och vidare till final. Där kom han sedan 3a. Adriel fick dock inte tävla för oss för att han inte har svenskt medborgarskap, men han var ändå där med vårat lag och gick runt i sweden-kläder. Ett brons till Australien alltså.
 
Även Beach Flags genomfördes på fredagen. Både Elis och Stina sprang mycket bra och var väldigt stabila. Elis kom 7a (tror jag) och Stina fick med sig en fin silvermedalj (som enligt många borde varit en guldmedajl pga av tjuvstart från den andra tjejen, menmen). Jag trodde faktiskt de skulle springa om sista loppet eftersom både Stina och den andra tjejen tog "flaggan" men domarna dömde att den andra tjejen var före. Lite surt, men ett silver är också mycket bra! :)
 
lördagen körde vi alla Board Race. Stina hade en bra start och låg 6a efter ca halva loppet. Välte tyvärr i en våg och tappade platsen och kom in som 8a. 6 tjejer gick vidare till semi. Själv fick jag en okej start, men hamnade snett bakom och på fel sida av en tyska som inte kunde hantera strömmen så bra (eller så körde hon jäkligt fult spel) vilket innebar att jag kom för långt till höger vid första bojen. Fick göra en riktigt muppig sväng för att komma runt och tappade mycket på det. Sedan körde jag rätt bra och var nästanförbi den tyska tjejen + en italienska när jag tyvärr drev för långt åt sidan + trillade i en vål. Min chans på 5e-plats och semifinal resulterade istället i en 7e-plats upp. Bittert. Grabbarna var både väldigt duktiga och gick vidare till såväl semifinal och final. Återigen visade sig Adirels styrka att hantera vågorna och han lyckades knipa en första-plats! :) Elis kom åter 7a.
 
Adreil körde även Oceanman dvs både simma, paddla bräda, paddla ski och springa i mål. Adriel som påstår sig vara en något svagare simmare var först upp ur vattnet efter simdelen och kunde sedan dryga ut sin ledning under bräddelaen och skidelen. Ett enkelt guld till honom och en fröjd att se hur han hanterade vågorna. Mycket bra jobbat!
 
Ja, tror detta ska stämma i alla fall. :)
 
Efter Adriels starka prestationer blev han också bästa herr i 3-kampen, hurra hurra! Elis kom på en fin 12e-plats, och Stina som endast körde två grenar kom på en 20e-plats. Själv körde jag ju också bara två grenar men fick ju ingen silvermedalj som Stina så det blev 54e-plats av 128 tjejer med mina 6 poäng. Får försöka träna upp mig på Ski så jag kan köra det också nästa år. :)
 
Med på tävlingen var även coach Stefan Nyander som gjorde ett bra jobb och co-coach / klädhållare / peppare / ... Steffi som med skadat knä inte kunde tävla men vars blotta närvaro höjde stämningen. :)
 
Trots rätt kass väder med blåst (!), strömt vatten, rätt stora vågor (speciellt lördag eftermiddag, skit vad folk flög då) lite regn och en hel del kyla får jag ändå ge helgen ett bra betyg. Har haft riktigt kul och lärt mig mycket. Nu taggar vi om inför SM i hav som går av stapeln lördagen den 4/8 i Tylösand.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0