Masters-SM simning 2012

Jaha, då var tävlingsdebuten som masters-simmare avklarad. Med resultat bättre än väntat får jag säga. I alla fall på frisim. De andra var ungefär där jag trodde/ville. Det blev en hel del sträckor under helgen:

Lördag förmiddag:
50 frisim
100 bröstsim 
50 frisim i 4x50 frisim mix (2 herrar + 2 damer)

Lördag eftermiddag:
50 fjäril i 4x50 medley mix
200 frisim
50 frisim i 4x50 frisim damer

Söndag förmiddag:
100 frisim
50 bröstsim
50 fjäril
50 fjäril i lag

Mest nöjd med 100 och 200 frisim! :)
På 200 frsim var jag endast 1,39 sek över mitt personbästa från 2001 och vann (min åldersklass 25-29 år, man tävlar i ålderklasser omm 5 år). Min tid: 2.18,57. På 100 frisim slog jag mitt personlige rekord från 2001 (som var på 1.04,71) och simmade på 1.02,92 Och vann gjorde jag med haha. SJUKT nöjd med det. Bra kändes det också, kände mig stark. Lite mjölksyraträning till för benen och bättre start så ska jag nog kunna kapa lite till. :) Även nöjd med 50 frisim som jag simmade på 29,92. Alltid skönt när man kan vara under 30 sekunder. Mitt personbästa är 29,48.

Ja, jag är väl nöjd med det andra med, kanske lite mindra nöjd med de två sista fjärilssträckorna, men då var jag riktigt trött. Hade inget power alls i kroppen och fjäril kräver en del power. Ont i handleden hade jag med, i princip hela sista loppet.

Ja, det var det negativa med helgen. Min handled blev bara värre och värre. Inte pga av simingen skulle jag väl säga. Belastningen är inte jättestor i vattnet. Men ändå. Mot slutet kunde jag inte ta av baddräkten med höger handen, inte rätta till kläder, inte klia mig på ryggen, inte stödja på den osv. Ska till läkaren idag innan praktiken. Och än en gång fick man ett tajt schema. Men så får det bli. Måste bli bra nu för det gör RUSKTIGT ont!!

image description
Helgens prisskörd:
Blommor + ljusstake för 3e-platsen på 100 bröstsim.
Blommor + medalj + ljusstake för 1a-palsterna på 100 och 200 frisim.
Medalj (+ gainomax) för 1a-platsen i 4x50 frisim damer.

Idag blir det antagligen vilodag. Kanske ta en längre promenad med hunden och köra lite mental träning. Sen får vi se vad läkaren säger om handleden. Håll tummarna för att det är något som kan fixas snabbt så att jag t.ex. kan träna i gymmet snart igen!


Kommentarer
Postat av: Kermit

Du är ju för GRYM hörru! :)

2012-03-19 @ 16:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0