SM 2012

Bättre sent än aldirg som man brukar säga, har helt enhelt inte haft särskillt stor lust att sitta vid datorn, men är kommer i alla fall en rapport från årets SM i internationell livräddning.

Precis som tidigare år genomfördes SM i samband med den internationella tävlingen Brita Memorial. Brita Memorial är öppen för alla. På SM får badvaktsutbildade medlemmar i Svenska Livräddningssällskapet delataga. För mig blev det alltså deltagande i två tävlingar i varje lopp.

Resultat:
100 manikin tow with fins - 1.09.81 - 7a på Brita & 2a på SM.
50 manikin carry - 43.81 - 8a på Brita & 5a på SM.
4 x 25 manikin carry relay - 1.44.86 - 1a på Brita (ej SM).
4x50 medley relay - 1.53.87 - 1a på Brita (ej SM).
200 superlifesaver - 2.51.46 - 3a på Brita & 1a på SM.
100 manikin carry with fins - 1.08.93 ("VM-kval") - 4a på Brita & 2a på SM.
Line Throw (jag kastade) - 19.25 - 4a på Brita (ej SM, 3an hade 19.24 haha).

Alltså, 1 SM-guld, 2 SM-silver och en 5e-plats individuellt.
Placeringarna blev som väntat men jag är ändå besviken...
Det gick helt enkelt långsammare än planerat. Jag är nöjd med min och lagens insatser i lagkapperna. 50 och 100 carry var okej. 50 carry var min näst snabbaste tid (men jag hade ju tänkt simma under 43.19) och 100 carry var under VM-kvalet, men ändå inte bra för att vara mig. 100 tow och 200 super gick helt enkelt för långsamt och där är jag inte nöjd. Det är väl natruligt att det inte alltid går perfekt, men det är tråkigt när man har så få tävlingar...

Nu får man helt enkelt ta nya tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0