Grymme-start!

Riktigt bra start på träningsveckan blev det idag! Men en sak i sänder... :)
 
Var ju på KFÖ (krigsförbandövning) med min hemvärnsbataljon i helgen´, och även om vi haft hyfsat flyt med väder etc så var man ändå lite mör när man kom hem igår. Hade lite jobb att göra och sen blev det lite soffmys framför TVn med älsklingen. Men blev riktigt tidigt i säng, typ kvart i åtta haha. Sicka pensionerer vi är.
 
Sömnen var nog välbehövlig dock. Sov som en stock hela natten, upp klockan sex och sen åka till jobbet. Hade tänkt träna fensim idag men kollade mailen på morgonen och såg att min PT fått en ledig tid på eftermiddagen som han undrade om jag ville ha. Klart jag ville! Blev riktigt bra träning med PTn idag! Första riktiga träningspasset, mest gjort tester innan. Först en kroppsmätning, det verkar gå på rätt håll. :) Därefter rodd som uppvärmning och sen följde själva träningen. Det var länge sen jag svettades så mycket på ett träningspass. Pulsen var skyhög och hela kroppen fick jobba. Kändes riktigt bra. En härlig start på träningsveckan. Tror det här kan vara precis det jag behöver för att förbättras ännu mer. :)
 
 
 
 
Som bonus har vår tränarledda tid i mastersgruppen i KSLS blivit flyttad till onsdagar, och tiden tidigarelagd. Ser alltså fram emot onsdagens simpass.
 
Efter jobb och träning bar det så av mot badet för att hålla simundervisning. Idag kom endast två elever. Men men, det var kul ändå. Är glad att jag tackade ja till det jobbet. Kommer nog bli roliga eftermiddagar. Bra att jag nu är uppe i tre jobb. Tyskalärare i åk 7-9 på en skola, idrottslärare i åk 4-6 på en annan och simlärare en eftermiddag i veckan. Ja, och så vickar jag ju på badet ibland. Här är det fullt upp! :)
 
Nu får jag nog snart hålla kväll, viktigt med vila med. Tror jag ska mysa ner mig i soffan med säsongens första glögg och den tredje Twilight-filmen. :) Ladda upp inför bion på fredag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0