Tiden går fort!

Imorgon är det 4 veckor innan betygen skall vara satta. FYRA (!) veckor!!! Vart sjutton tog denna terminen vägen? Har innte hunnit med det jag tänkte (såklart, haha) men känner även i jobbet att det är bättre att satsa på kvalitet än kvantitet. Hellre att eleverna lär sig grejerna ordentligt och att vi jobbar med varje område grundligt och på olika sätt, än att vi skyndar igenom boken bara för att vi ska hinna med alla kapitel. Så ser jag på det i alla fall!
 
Idag har jag planerat lite lektioner. I övrigt försöker jag jobba så lite som möjligt på helgen.  Känner att jag behöver lördagen och söndagen till återhämtning och möjlighet att göra annat (träna, damsuga, umgås med sambon, läsa...) än att jobba. I veckan blir det mycket rättning och bedömning. Behöver rensa lite bland mina papper med och kolla över vad vi har jobbat med och vad vi behöver jobba mer med.
 
Ikväll blir det möte med masters-gruppen i KSLS och sen blir det väl lite lätt simning efter det. Ska planera kommande träningsvecka också. Tycker det är lättare att få till bra träning när jag har planerat och skrivit in i kalendern!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0