Tillbaka

Det har inte blivit mycket bloggande på sista tiden. Anledningen är att jobbet som lärare har krävt mycket av mig nu i omdömes- och utvecklingssamtals-tider. Övrig tid har jag prioriterat träningen samt nära och kära. Lite pyssel hemma har det såklart också blivit, trädgården har förberetts inför vintern etc. Hur kräver också sin lilla tid.
 
I övrigt har jag tagit tag i ett spännande projekt i dagarna, jag hoppas kunna lämna ett tydligare och positivt besked om det inom kort.
 
Träningen går okej. Jag prioriterar kvalitet framför kvalitet och lyssnar på min kropp när den på allvar sätter sig emot. Är jag totalfärdig lägger jag hellre in en extra vilodag än kör mig själv i botten. På det sättet har jag verkligen mognat som idrottskvinna. För tio år sedan hade jag kört på tills jag suttit gråtandes på säsängen, skakandes av för mycket träning och plugg samt för lite sömn, med smärtor i hela kroppen. Dit skall jag inte tillbaka.
 
Handleden har bråkat en del under de senaste veckorna så styrkan (utom ben- och bålövningar där handleden inte belastas) har bytts ut mot rehab. Snart är nog handen stark nog för skivstång igen. Längtar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0