Masters-simning

Igår körde jag säsongens första simpass med KSLS Masters. Tränaren Jesper frågade oss om vi ville köra ett tufft eller ett lättare pass. Tufft sa vi. Och OM det blev!
 
Började med ett blandat insim på totalt 800 meter.
Sen blev det lite kom-i-gång och så var det dags för huvudserien: 3 x 200 broken uppdelat som följande:
2 x 100 fart 3
2 x 50 + 100 fart 3+                 
4 x 50 fart 4
Vilan efter var sträcka var 10 sek. Jesper tog tid på hur lång tid det tog sammanlagt på de 200 meterna. Sluttiden skulle vara densamma på de 3 200ingarna, vilket ju innebar en fartökning eftersom det blev mer vila. Jobbigt var det i alla fall, helt slut efteråt, men bra träning. :)
Lite lugnt och mer kom-i-gång, sen körde vi serie nr 2:
6 x 50 meter fart 3. 2 start 1 min, 2 start 55 sek, 2 start 50 sek. Håll pers + ca 6 sek. Mitt pers är på 29,låga och jag simmade på mellan 35,2-36,7 om jag minns rätt. Ganska jämnt så det är jag nöjd med. Riktigt jobbigt detta också.
200 avsim hann jag med innan det var dags att byta om för att hinna med tåget.
 
Idag får det bli ett lätt simpass, känner att jag behöver mjuka upp kroppen. Lite stertch på det med så ska man nog vara i form för träning imorgon med. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0