Mätning med måttband 2012-09-22

Att endast titta på vågen när man kämpar på mot en mer vältränad kropp är lite missvisande: när man får mer muskelmassa ökar man i vikt, även om fettet minskar och vikten kan också skilja sig ganska mycket från dag till dag bara i mängden vätska man har i kroppen. Därför kan det vara bra att använda sig av ett traditionellt måtband då och då.
 
Resultat efter 4 veckor (24/8-22/9):
Lår:  -0,5 cm
Stuss:  +/- 0 cm
Bikinikant:  -3 cm
Under navel:  -2,5 cm
Midja:  -2 cm
Under bröst: +/- 0 cm
Överarm:  +/- 0 cm
 
(Minus ca 1kg på vågen. Går lite upp och ner där. Börjat mäta medelvikt / vecka igen.)
 
Jag är nöjd. Där det blivit minus är de ställen som jag bryr mig mest om så. :)
Snart dags att boka in en kroppsmätning på Fitness For Life igen tror jag. :)
 
 
Foto SXC, bild lånad från forskning.se från
artikeln "Är det farligt att vara fet?"
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0