Nytt gympass - nr 2

Jahopp, då har man provat säsongens andra nya gympass: mjuka passet kallas det och innehåller övningar utan vikter (i princip). Passet innehåller dessa övningar:
 
Ryckknäböj fulldjup (jag kan inte gå fullt än, pga oerfarenhet och muppigt knä)
Krokodilarmhävningar (grymmebra övning - prova den!)
Spidermanwalk (typ som utfalssgång)
Hängande rodd (jobbigare än väntat)
Plankgång (gick bra)
Båtliggande till grupperat (nemas problemas där heller, slängde på en viktskiva i slutet)
X-lyft (en variant av ryggres)
 
(Detta pass är gjort av PT Hans Hellberg och finns med i Fitness Magazine nr 9 2012.)
 
 
Film från www.fitness-magazine.com
 
 
Med uppvärmning på ca 8-9minuter och lite stretch efteråt tog det mig 45 minuter att köra 3 varv av övningarna. Har lite blandade känslor om korta pass. På ett sätt tycker jag att det är himla smidigt och effektivt att kunna träna hela kroppen på under en timme. Kör man inom gymet direkt efter jobbet så tar det liksom inte så mycket tid + att man blir mer effektiv till kvällens bestyr. Så man hinner ju verkligen med det. Å andra sidan tycker jag, med min simmarbakgrund, att pass under 1 timme knappt får kallas träning. Våra simpass var i princip ALLTID 2 timmar (+ landuppvärmning innan).
 
I övrigt så känns det som att kroppen börjar gå mot bättre form/er/. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0