Skoljoggen 2012

Idag har vi haft skoljoggen på jobbet. Jag fick den roligaste uppgiften, nämligen att vara en av de 4 från personalen som sprang. Årskurs 7-9 fick välja på 5 eller 10km, och detsamma gällde då oss i personalen. De flesta sprang 5 km, men det var en liten tapper skara elever och 2 ur personalen (ja, jag var en av dem) som sprang 10km.

För mig som inte har sprungit 10km på ett tag var det rätt jobbigt, men det gick ändå snabbare än vad jag hade trott. Höll ca 5min/km vilket alltså skulle bli 50min på 10km (personligt rekord är 50.04 på flack bana). Helt plötsligt (mellan 6 och 7km) hade jag tappat 3 min - nog för att jag var trött (!!!) då, men inte trodde jag väl att det hade gått såå långsamt. Det visade sig sen att vi sprungit fel - en omväg på ca 700meter kanske (har inte mätt exakt). SÅ då var det ju inte så konstigt. Kom in på strax över 54minuter (glömde stänga av tiden på min pulsklocka, men de organiserande lärarna har våra tider registrerade). 54,nånting på ca 10,7km inte fy skam för mig. Dödstrött men väldigt nöjd med mig själv. Upp till 6km var det egentligen lugnt, men sen började det bli tufft. Inte underlättade det att en nagel tryckte in i granntån så att det började blöda heller, haha. Såg riktigt äckligt ut när jag tog av strumpan och kollade, men det var egentligen bara en liten (om än smärtande) skråma.

Måste säga att jag är imponerad av många av eleverna. Snabbaste eleven sprang på 42minuter på drygt 10km tror jag. Det är bra! Jag och en elev från årskurs 7 sprang tillsammans en lång bit, men mot slutet hade han bättre krafter och jag orkade inte hänga på honom. Det var också ungefär 5 killar från årskurs 6 som sprang milen. Helt ärligt - hur många 6or orkar det?! Som sagt - mycket imponerad av eleverna idag! Det var riktigt kul att se.

Fin runda var det också, så även de elever som glömt / struntat i idrottskläder eller hade stukad fot / var förkylda fick sig en bra promenad i solskenet.

En bra dag på jobbet helt enkelt! :) Nu har jag suttit med lite planerande och så, förberett provet till fredag. Ikväll blir det extrajobb på badet - tight med tiden, men bra med extra inkomst. Hepp - dags att fortsätta med jobbet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0