Pooltävlingsdag

Idag var det dags för tävlingarna i poolen. På EM kör man i år ett kortare program där ca hälften av sträckorna inte är med. Finns för- och nackdelar med det men det behöver vi inte diskutera här och nu. Både jag och Jossan körde i alla fall samtliga individuella sträckor.
 
först ut var 50 carry. Jag öppnade på 15.3, det var ungefär som på SM. Kändes helt okej fast lite långsammare än jag trodde. Upptaget blev liiite långsamt men också helt okej. Kom i mål på 42.64 vilket är 9 tiondelar över pers. Absolut godkänt fast jag hade faktiskt tänkt persa. Jossan satte nytt pers på 40.86 och missade B-final med 1 placering. Själv kom jag 22a. 
 
För er som inte vet så går de 8 snabbaste till A-final och nr 9-16 till B-final.
 
Sen var det dags för 100 carry med fenor. Min målsättning var att köra första 50 under vattnet, simma runt pers och ta mig till B-final. Mödom planerat körde jag 50 kick under vattnet, tog min docka, vände, klickade och började bogsera. Kom i mål på 1.06.44 - min näst snabbaste tid! MEN... Tydligen åkte dockans näsa under vattnet två gånger i samband med andning, så jag blev diskad. Annars hade det blivit B-final! BITTERT! Jossan satte nytt pers med 1.06.90 och kom till B-final. (B-finalen gick på eftermiddagen då hon simmade på 1.07.8? och blev 14e tjej. Bra jobbat!)
 
Sist ut pågå förmiddagspasset var 100 tow. Jag öppnade på 28.29, gjorde en stabil koppling och kom i mål på 1.11.28. KASS! Inte nöjd när det går över 1.10. Torped har inte känts bra alls under året, sjukt tungt på vägen hem. Jossan simmade på 1.12.08, litet pers där med. Jag kom 27a och Jossan lite efter i listan.
 
imorgon ska vi tävla på stranden och sen blir det avslutnings-tjofräs. Får se om jag hinner blogga om det.
 
Imorgon är det fullt ös på stranden!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0