Hej igen!

Hej igen!
 
Nej, jag har inte gått under jorden. De senaste månaderna har bara varit alltför hektiska, röriga etc och jag har haft fullt upp med sjukdom, jobb m.m. så träningen har inte blivit perfekt. Och tid eller lust att blogga har jag inte heller haft. Men jag tänkte att jag skulle plocka upp det lite grann igen. Ett tag i alla fall... :)
 
Idag är det lite mindre än 3 månader kvar till SM. Var på ett träningsläger i livräddning i januari och det kändes ganska bra, i alla fall tekniskt. Orken var väl inte riktigt med mig. Men det kan man ju träna upp. Utgångsläget för kommande veckor är att träningen som sagt gått lite upp och ner, harhaft det lite motigt. Men i lördags var jag på en simtävling och simmade 50 frisim på 29.61(bara 13 hundradelar över pers) och 100 frisim på 1.04.30 (1,3 sek över pers men ändå min näst snabbaste tävlingstid och jag höll den teknik jag ville så jag är nöjd).
 
Dagens träning blev träning med min PT Johan. Vi körde rodd som uppvärmning, sedan lite lyftteknik, 12 min intensiv (!) cirkelträning med 3 övningar, lite muskelåterhämtning med tennisboll och stabilitetsträning. Efter de där 12 minuterna kände jag mig ungefär som en av deltagarna i Biggest Looser under deras första träningar. Låg på golvet med skakande muskler, torr munn och en puls på ungefär 300 slag i minuten. Minst! Jäkligt effektivt med andra ord.
 
Annars är det ju lov från jobbet. Passar bra för jag har en del uppgifter att rätta och så kan jag passa på att planera kommande veckors undervisning. Jobb hemifrån denna vecka med andra ord. Fast idag har mest blivit en fixardag. Så imorgon blir det att ta tag i jobbandet. Ska in på nya jobbet och hämta nyckel och kolla in böcker m.m. med. Och på eftermiddagen blir det sprint-simning med KSLS. Najs! :) Kan bli bra träningsvecka denna vecka, återkommer om det imorgon.
 
Nu blir det lite spikmatta, te, macka och TV för min del. Måste ju som Martin sa "ta det lite lugnt också" denna vecka för att orka med kommande veckor. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0