Sprintträning?

Passade på att simma med KSLS två högsta tävlingsgrupper igår, brukar bli bra pass när man hänger med ungdomarna. :) Igår stod special, sprint på schemat. Jag kom till träningen en stund innan, lagom stel av träningsvärken från måndagens PT-träning. Försökte mjuka upp kroppen med lite lätt uppvärmning. Vet inte riktigt om det hjälpte, men det gjorde ju inte saken värre i alla fall.
 
I slutet av ett ganska långt insim (alltså uppvärmning i vattnet) körde vi lite fart för att komma igång där tränarna också tog tid på två 50or special (frisim för min del). Från dessa två 50or räknades en snitt-tid ut, för mig blev det 33.2+33.6 alltså 33.4 i snitt. Inte så snabbt tycker jag, men vad gör man med en sliten kropp? Man gör sitt bästa och sen får det väl gå lite långsammare än man vill helt enkelt.
 
I alla fall. Huvudserien blev en poängsimning, tänker inte förklara i detalj hur vi simmade. Sammanlagt blev det i alla fall 12 50or MAX. Det gällde att klara så många som möjligt under snitt-tiden. Klarade man det (eller exakt samma tid om snitt-tiden) så fick man en poäng. Ju fler poäng, desto kortare straffsträcka blev et på slutet. Jag klarade 10 50or under snitt-tiden vilket gav mig 10 poäng vilket gjorde att jag bara behövde simma 25 meter från pall som straff. Känndes som att det blev en del syraträning för min del också. 25an gick faktiskt helt okej, simmade på 13,7 vilket i alla fall är snabbare än förra veckans 25or som låg över 14 sekunder (usch och fy). Var ju inte helt pigg efter detta pass om man säger så, så jag får vara glad att jag i alla fall var under 14.
 
Gammal bild från arkivet. Cyper 2002.
 
Ikväll blir det siming med masters-gruppen! Vår tränare Jesper har utlovat tufft pass. Får se hur det går, har fortfarande träningsvärk i benen haha. :) Imorgon ska jag ha en vilodag för sen blir det träningsläger med härliga försvarsmakts-gänget. "Kom utvilad" sa Gurra. "Lycka till med det" säger jag. Måste ju passa på att träna lite extra denna vecka när jag inte har någon undervisning. :)
 
För övrigt håller jag på att försöka få rätt på kommande veckors undervisning på Vuxenutbildningen. Det skiljer sig lite mot både grundskolan och gymnasiet så det känns lite ovant, men det ska bli himla kul. När jag väl får rätt på allt, haha. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0