Hej igen!

Här har det inte hänt mycket de senaste två månaderna. På bloggen alltså. I livet har det hänt desto mer, kanske delvis därför det inte har hänt så mycket på den här sidan.
 
Lite kort up-date:
 
Tävlat två livräddningstävlingar: Danska & Svenska Mästerskapen.
SM gick helt okej i år. Simmade fyra individuella sträckor. 1 sträcka gick alldeles för långsamt, 1 var precis över personligt rekord och på 2 blev det nytt pers (personligt rekord). En av dem var dessutom EM-kval och den andra var bara 22 hundradelar ifrån. Så vi får se hur det blir med det där helt enkelt...
 
Träningen i juni innehåller lite mindre vatten-träning men desto mer (!) träning på land. Kör Kickstartprogrammet (mer känt om Fitnessfighten, men Kickskartprogrammet är utom tävlan) från World of Shape. Äter enligt speciellt kostschema och tränar enligt speciellt träningsprogram 1 timme om dagen. Tyckte det kunde vara en kul grej för att hitta tillbaka till motivation och bra rutiner. Det såg inte så bra ut på den fronten i slutet av maj.
 
Nästa helg blir det dock mer livräddning då det är dags för träningsläger i havslivräddning. Ska bli kul! Hoppas få brädan i vattnet redan i veckan, har inte hunnit med det än tyvärr, men kan ju vara bra att känna på det lite innan lägret i alla fall.
 
I övrigt har det mest blivit jobb! Planering, rättning m.m. Imorgon ska betygen vara satta och sen är det mest trevligtheter + städning etc innan eleverna går på sommarlov på fredag. Därefter har jag ett par dagar till innan jag går på första riktiga semestern EVER. Ska bli riktigt skönt med en sommar då jag inte måste jobba hela tiden. :)
 
Har massa kul inplanerat i sommar t.ex: bröllop på Gotland, bevakning i Tylösand, finbesök från Örebro och konsert med Robbie Williams. Och så har vi en dela att pyssla med här hemma med, med staket, målning, ogräs, oljning av uteplats m.m.
 
Jobb inför hösten är också säkrat. Har skrivit på anställningsbevis för mn första tillsvidareanstllning!! Kommer att få jobba med BÅDA mina ämnen: idrott och tyska. Ska jobba på en skola i Eslöv i årskurs 7-9. Ser verkligen fram emot det! Inte minst är det skönt att redan nu veta vad jag ska göra i augusti och inte behöva känna panik inför det i sommar. Såklart lite tråkigt att lämna min nuvarande arbetsplats, men det var ju ett vikariat över ett år så man var ju lite förberedd i alla fall.
 
Ska försöka vara lite mer aktiv här framöver. Trots alla mina sommarplaner. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0